Oliekridtstegning lavet ved Virksund den 3. juni 2023

Rundtom

Med blok og pensel i Limfjordslandet

Antallet af deltagere var ikke stort, men det var til gengæld interessen for naturstudier. Lyset over Virksund og fjorden, som lå badet i strålende solskin hele dagen, var fantastisk. Det kan være en kold fornøjelse at male og tegne udendørs. Ikke mindst, hvis der blæser en kold vind, men der var masser af steder med læ og motiver.

Vi mødtes som aftalt. Malede akvareller, tegnede, drak kaffe. En softice blev det også til. Der blev snakket om teknik og materialer. Om gengivelse af motiver og troværdighedens forrang for ligheden i  gengivelsen. Om farveflader og den forsigtige brug af karikatur til understøttelse af troværdigheden.