Header-collage bestående af forskellige værker fra Forårsudstillingerne

Facebook logo med link til Fjends Kunstforenings Facebook side     Link til Fjends Kunstforenings videoer på YouTube   GDPR

Konceptet

Fjends Kunstforening afholder en åben censureret forårsudstilling hvert år i weekenden i uge 10. Konceptet har været det samme siden den første udstilling i 1981.

Censorer: Inden dørene til Forårsudstillingen åbner for publikum lørdag eftermiddag, tildeler seks censorer nogle af værkerne ”det blå stempel” i form af et lille blåt mærke. Det skal ses som censorernes tilvalg af værkerne som hørende til udstillingens bedre.

De udstillere, som ønsker det, kan individuelt få råd og vejledning af censorerne om egne værker i tidsrummet lørdag kl. 13.15 - 17.00. Vejledningen foregår på udstillingen, hvor udstillerne henvender sig til en eller flere af censorerne efter tur. Beder vedkommende om at følge med hen til værkerne og sige noget om dem. Publikum er velkommen til at følge med rundt og lytte til censorernes vejledning.

Udstillingen er åben for publikum:

Lørdag  13.00-17.00
Søndag 10.00-16.00

Blog - oversigt over censurerede udstillinger gennem årene

Blogs med oversigt over links

Blog med oversigt over links til medlemmernes hjemmesider
Blog med oversigt over links til andre kunstforeningers hjemmesider

Find vore medlemmers samt andre kunstforeningers hjemmesider ved hjælp af søgefunktionen øverst på siden.

Links til andre kunstforeningers hjemmesider

Lokalt

Viborg Kommune - om Stoholm    FjendsNET - dit lokale bynet   Flagermuseland.dk    Daugbjerg Kalkgruber    Mønsted Kalkgruber   Daugbjerg Minilandsby og Gl. Vandmølle    Stoholm Borgerforening    Æ Fjandboarkiv

Fjends Kunstforenings logo - to pensler stukket gennem hullet i en palet