Forårsudstillingen 2025

Forårsudstillingen, som afholdes hvert år i weekenden i uge 10, er en åben censureret udstilling for både amatørkunstnere og professionelle. Alle tilmeldte værker bliver opstillet eller hængt på væggene fredag eftermiddag og bedømt af censorerne på udstillingspladsen lørdag.

Udstillerne må gerne sælge deres kunst på udstillingen, men solgte værker skal blive på udstillingen indtil den lukker søndag. Salg foregår direkte mellem kunstner og køber. Foreningen tager ikke kommission og blander sig ikke i forbindelse med et eventuelt salg.

Tilmelding sker efter "først til mølle princippet". Det forudsættes, at kontingentet er betalt eller for nye udstilleres vedkommende betales ved indmeldelse i foreningen. Kunstforeningens medlemmer og modtagere af nyhedsmails får direkte besked om tilmeldingsstart i begyndelsen af januar måned. Tilmeldingsstart annonceres også her på www.fjendskunstforening.dk samt på Fjends Kunstforenings facebook og på Instagram  Foreningens betalende medlemmer må udstille.

Seks censorer med en professionel tilgang til billedkunsten i form af erfaring og uddannelse, bedømmer værkerne og uddeler et antal "blå mærker". Et "blåt mærke" tildeles, som udtryk for at værket, efter censorernes mening, hører til udstillingens bedre. Der er tale om et positivt tilvalg fra censorernes side. Censureringen foregår lørdag indtil kl. 13.00 i udstillingsweekenden, som traditionen tro ligger i uge 10.

Censorerne er til stede på udstillingen lørdag eftermiddag, hvor den enkelte udstiller kan få en snak med en eller flere af dem. Publikum er velkommen til at følge med rundt på udstillingen og lytte med, når censorerne giver råd og vejledning til de udstillende kunstnere.

Forårsudstillingen er åben for publikum om lørdagen kl. 13.00 - 17.00 og om søndagen kl. 10.00 - 16.00.

Forårsudstillingen:

Medlemmer: Fri entré + gratis katalog
Under 12 år:
Entré øvrige:  kr.

Sådan bliver du medlem: "Medlemskab"

Spanske vægge - mål og udseende

Blog med oversigt over Fjends Kunstforenings Forårsudstillinger

Boldly Balled * Stentøjsskulptur * Nina Holst Christensen * Københav NV * Forårsudstillingen 2023

Forårsudstillingen 2023 * Boldly Balled * Stentøjsskulptur * Nina Holst Christensen * Københav NV