Fjends

Sitemap  Oversigt over link

Forårsudstillingen 2023

planlægges til den 11. & 12. marts 2023

- er censureret udstilling, hvor

• alle uanset uddannelse og kunstnerisk erfaring er velkommen til at udstille
  • alle tilmeldte værker bliver vist frem for publikum
  • alle de udstillede værker bliver censureret
  • alle nye udstillere og amatører er velkommen til at være med
  • alle slags kunst og kunsthåndværk uanset materiale er velkommen
  • alle udstillere kan individuelt få råd og vejledning hos censorerne
  • alle udstillerne gerne må sælge de værker, de har med på udstillingen uden afgift til foreningen
  • alle udstillere er medlemmer af Fjends Kunstforening
  • alle på udstillingen er velkommen til at følge med, når censorerne giver råd og vejledning til kunstnerne lørdag eftermiddag
  • alle uanset alder kan være med

Forårsudstillingen er en åben censureret kunstudstilling for amatørkunstnere såvel som professionelle. Alle tilmeldte værker bliver opstillet eller hængt på væggene fredag eftermiddag og bedømt af censorerne på udstillingspladsen lørdag.

Udstillerne må gerne sælge deres kunst på udstillingen, men solgte værker skal blive på udstillingen indtil den lukker søndag. Salg foregår direkte mellem kunstner og køber. Foreningen tager ikke kommission og blander sig ikke i forbindelse med et eventuelt salg.

Tilmelding sker efter "først til mølle princippet". Det forudsættes, at kontingentet for 2023 er betalt eller for nye udstilleres vedkommende betales ved tilmeldingen. Kunstforeningens medlemmer og modtagere af nyhedsmails får direkte besked om tilmeldingsstart i begyndelsen af januar 2023. Tilmeldingsstart annonceres også her på www.fjendskunstforening.dk samt på Fjends Kunstforenings facebook og på Instagram  Foreningens betalende medlemmer må udstille.

Fem censorer med en professionel tilgang til billedkunsten i form af erfaring og uddannelse, bedømmer værkerne og uddeler et antal "blå mærker". Et "blåt mærke" tildeles, som udtryk for at værket hører til udstillingens bedre. Der er tale om et positivt tilvalg fra censorernes side. Censureringen foregår lørdag indtil kl. 13.00 i udstillingsweekenden, som traditionen tro ligger i uge 10.

Censorerne er til stede på udstillingen lørdag eftermiddag, hvor den enkelte udstiller kan få en snak med en eller flere af dem. Publikum er velkommen til at følge med rundt på udstillingen og lytte med, når censorerne giver råd og vejledning til de udstillende kunstnere.

Forårsudstillingen i marts 2023 er åben for publikum lørdag d. 11. marts kl. 13.00 - 17.00 og søndag d. 12. marts kl. 10.00 - 16.00.

Søndag eftermiddag er der tradition for et musikalsk indslag.

Medlemmer: Fri entré + gratis katalog

Sådan bliver du medlem: "Medlemskab"

Spanske vægge - mål og udseende

Blog med oversigt over Fjends Kunstforenings Forårsudstillinger